Pravidelně vás informujeme o novinkách, službách a dění v naší firmě. Nechte si zasílat novinky přímo do emailu.
Copywriting
-je tvorba reklamních a marketingových textů, které mají podpořit prodej výrobků a služeb.
Označení vzniklo spojením dvou slov: copy (v tomto významu reklamní sdělení) a writer (autor).
Textař, který se zabývá oborem copywritingu, se označuje jako copywriter.
Copywriter píše texty reklam, webových stránek, tiskových zpráv, PR článků, katalogů a návrhy sloganů a názvů.
Pravidla copywritingu
Obecně lze shrnout požadavky na reklamní text do následujících bodů:
- stylistická a gramatická správnost
- unikátnost a přínos pro čtenáře
- obsah důležitých informací
- pozitivní nádech
- důvěryhodnost
- přesvědčivost
- čtivost
Web copywriting
S nástupem internetového média se začal vyvíjet obor web copywritingu, tedy psaní pro web.
Na webu lidé čtou jinak než v tisku a texty určené pro klasická média na webu obvykle nefungují.
Je důležité si uvědomit, že lidé na internetu stránky vlastně nečtou, ale nejdříve je skenují očima a hledají kousky potřebných informací. Texty pro web musí být vhodně členěné s dostatečným zvýrazněním klíčových slov, seznamů, citací, nadpisů apod.
Struktura, rozsah i formát se přizpůsobuje tak, aby výsledný text byl dobře skenovatelný očima.
Při psaní se obyčejně využívá princip obrácené pyramidy a model AIDA.
Web copywriter by měl znát základy SEO.
Obor se postupem času tak rozmohl, že místo web copywriting a web copywriter se obecnějším termínem copywriting začalo označovat psaní pro web.
SEO copywriting
SEO copywriting je spojení techniky SEO a copywritingu.
Spočívá v optimalizaci textu webových stránek pro vyhledávače, který se nesoustředí pouze na zdrojový kód, ale na celkovou kvalitu obsahu webu.
SEO copywriting se stará o aktuální, unikátní, zajímavý a pro čtenáře přínosný obsah.
Klíčová slova je třeba umístit tak, aby byla dobře viditelná - v titulku stránky, hlavním nadpisu, podnadpisech, úvodním odstavci, alternativním popisku obrázků a jednou či dvakrát v textu.
Je vhodné používat synonyma a klíčová slova přirozeně skloňovat.
Nepřirozené texty obvykle vyhledávače již dokážou rozpoznat.
Poptejte nás, zpracujeme pro vás cenovou kalkulaci, případně se s vámi rádi setkáme pro další postup.