Blog společnosti GALAXIMA s.r.o. - internetové služby

Pravidelně vás informujeme o novinkách, službách a dění v naší firmě. Nechte si zasílat novinky přímo do emailu.

Copywriting blog, článek

Copywriting


Sdílejte na Facebooku

Copywriting

-je tvorba reklamních a marketingových textů, které mají podpořit prodej výrobků a služeb.
Označení vzniklo spojením dvou slov: copy (v tomto významu reklamní sdělení) a writer (autor).
Textař, který se zabývá oborem copywritingu, se označuje jako copywriter.
 
Copywriter píše texty reklam, webových stránek, tiskových zpráv, PR článků, katalogů a návrhy sloganů a názvů.

Pravidla copywritingu

Obecně lze shrnout požadavky na reklamní text do následujících bodů:
- stylistická a gramatická správnost
- unikátnost a přínos pro čtenáře
- obsah důležitých informací
- pozitivní nádech
- důvěryhodnost
- přesvědčivost
- čtivost

Web copywriting


S nástupem internetového média se začal vyvíjet obor web copywritingu, tedy psaní pro web.
Na webu lidé čtou jinak než v tisku a texty určené pro klasická média na webu obvykle nefungují.
Je důležité si uvědomit, že lidé na internetu stránky vlastně nečtou, ale nejdříve je skenují očima a hledají kousky potřebných informací. Texty pro web musí být vhodně členěné s dostatečným zvýrazněním klíčových slov, seznamů, citací, nadpisů apod.
Struktura, rozsah i formát se přizpůsobuje tak, aby výsledný text byl dobře skenovatelný očima.
Při psaní se obyčejně využívá princip obrácené pyramidy a model AIDA.

Web copywriter by měl znát základy SEO.
Obor se postupem času tak rozmohl, že místo web copywriting a web copywriter se obecnějším termínem copywriting začalo označovat psaní pro web.

SEO copywriting

SEO copywriting je spojení techniky SEO a copywritingu.
Spočívá v optimalizaci textu webových stránek pro vyhledávače, který se nesoustředí pouze na zdrojový kód, ale na celkovou kvalitu obsahu webu.


SEO copywriting se stará o aktuální, unikátní, zajímavý a pro čtenáře přínosný obsah.
Klíčová slova je třeba umístit tak, aby byla dobře viditelná - v titulku stránky, hlavním nadpisu, podnadpisech, úvodním odstavci, alternativním popisku obrázků a jednou či dvakrát v textu.

Je vhodné používat synonyma a klíčová slova přirozeně skloňovat.
Nepřirozené texty obvykle vyhledávače již dokážou rozpoznat.


Internetový marketing, tvorba eshopů, tvorba webových stránek, ppc marketing, remarketing eshopů, retargeting webových stránek,
copywriting, seo optimalizace, webhosting GX, PPC reklamní kampaně, emailing, marketing na sociálních sítích

Máte zájem o internetové služby?

Poptejte nás, zpracujeme pro vás cenovou kalkulaci, případně se s vámi rádi setkáme pro další postup.

Pro úspěšnou viditelnost webové prezentace klienta vytváříme návrhy a případnou správu internetové reklamy. Jednou z významných strategií je používání tzv. PPC (Pay Per Click - platba za proklik), zaměřujeme se především na Google Ads, Seznam Sklik, Facebook Ads).

Další formou jsou podpůrné mikroweby, emailing a průběžné seo optimalizace. Vytváření zpětných odkazů na webové stránky je jednou z nejdůležitějších činností a často opomíjených po samotné realizaci stránek. Pro obsahované vyhledávání fulltextových vyhledávačů určuje do jisté míry i pořadí zobrazování výsledků a tedy i viditelnost webové stránky.

Chci zasílat email novinky