Pravidelně vás informujeme o novinkách, službách a dění v naší firmě. Nechte si zasílat novinky přímo do emailu.
Linkbuilding
Je budování zpětných odkazů a je jednou z off-page metod optimalizace pro vyhledávače.
Cílem linkbuildingu je propagace daného webu.
Tato technika je považována za nejvýznamnější off-page faktor.
Zatímco on-page techniky SEO představují úpravy přímo na stránkách, které optimalizujeme, off-page techniky představují optimalizaci mimo tyto stránky, a kromě samotného linkbuildingu sem patří například reputace stránky, její důvěryhodnost nebo geografická poloha návštěvníků stránky.
Dopadem kvalitního linkbuildingu je z hlediska internetového marketingu zlepšení pozice odkazované stránky ve výsledcích hledání pomocí užiti správných klíčových slov v „anchor“ textu (viditelném textu odkazu) a přivedení nových návštěvníků na stránky.
Díky linkbuildingu se zvyšuje pravděpodobnost, že si někdo někde přečte odkaz na dané stránky a klikne se na ně.
Větší počet odkazů značí, že se na tyto stránky pravděpodobněji dostane potenciální zákazník.
Cíle linkbuildingu
- zlepšení pozice webové stránky ve vyhledávání, což vede k
nárůstu návštěvnosti z vyhledávačů
- nárůst návštěvnosti webové stránky přes zpětné odkazy
Linkbuilding tedy zvyšuje obchodní cenu webové stránky.
Metody linkbuildingu
- Registrace do katalogů
- Výměna odkazů
- Nákup odkazů
- Publikování článků na cizích webech
- Účast v diskuzních fórech a komentování článků
- Vytváření podpůrných stránek a propagačních blogů
- Spolupráce s bloggery
- Sociální sítě
Linkbuilder
Linkbuilder je člověk, který si udržuje mnoho kontaktů, má přehled o trhu klienta, pro kterého pracuje, a je kreativní ve své práci.
Díky tomu je schopen komunikace a navazování spolupráce s partnery (například majiteli webových stránek).
Jeho prací je vytvářet přidanou hodnotu webovým stránkám, která ústí ve zvýšené návštěvnosti a konverzích.
Placený a neplacený linkbuilding
Neplacené pozice získané linkbuildingem mají vyšší efektivitu a jsou bezpečnější.
Je za nimi však velké úsilí a spousta času, neboť je potřeba správně vymyslet partnerství, navrhnout je a navázat, proto by měl být linkbuilder kreativní.
Nepřímý linkbuilding
Tuto formu linkbuildingu je možné využít v případě komerčního webu, neboť ty mají problém se sháněním výměnných odkazů.
Systém nepřímého linkbuildingu není nikterak složitý.
Jeho úkol spočívá v tom, že neodkazuje na komerční web, ale na web, jež na tyto internetové stránky odkazuje.
Je však zapotřebí počítat s tím, že nepřímý odkaz má ve většině případů mnohonásobně nižší hodnotu než přímý neboli klasický linkbuilding.
K linkbuildingu patří následující aktivity:
- Využívání sociálních sítí a sdílení obsahu.
- Umisťování odkazů na relevantní weby.
- Komunikování s okolím skrze profesionální PR články, diskuze a
blogy.
- Tvorba podpůrných webů (mikrostránky).
- Získávání kvalitních odkazů.
- Tvorba vyváženého a atraktivního odkazového profilu.
Poptejte nás, zpracujeme pro vás cenovou kalkulaci, případně se s vámi rádi setkáme pro další postup.